Dobre darmowe płyty (kwiecień 2017)

Epiglottis / Einhorn / Sebastian Crugley – Atonement (2017) (ambient) (6/10)
epiglottis
Wspomnę o czymś. Przysięgam, że tak było. Włączam sobie ten split, pierwszy utwór, a więc część Epiglottis, jedyny ze znanych mi wcześniej projektów, i myślę sobie, że to brzmi jak Basinski, jak jego ambientowe rzeczy, jak “Melancholia”. I miałem nawet zastrzec, że to skojarzenie zapewne wynika z niewielkiego rozeznania, jest przejawem mojej ignorancji i w ogóle. Tak sobie ułożyłem parę zdań w głowie – na zaś- po czym patrzę, a czwarta kompozycja, bonusowa, również Epiglottis, to… cover “Melancholii II” Basinskiego. Co do reszty materiału, to każdy ma tu swoje dwadzieścia minut (no tak) i dobrze je wykorzystuje. Na snucie jeśli nie jakiejś własnej opowieści, to przynajmniej dźwięków.

POBIERZ (Bandcamp)

Palmer Eldritch – Natural Disaster (2017) (downtempo) (7/10)
palmer eldritch
Słyszałem trochę nagrań na bitach tego duetu, poza tym znam dwie płyty nagrane z Justyną Sylwią i epkę “Anhedonia”, ale “Natural Disaster” jest pewnym zaskoczeniem. Miłym zasoczeniem. I nie to, żeby wcześniej było coś nie tak. Materiał jest na tyle wyjątkowy, że nie mam się co silić na próby (o)pisania, rzucanie przymiotnikami. Warto przekonać się samemu.

POBIERZ (skwer.org – link bezpośredni)

Vittuma – Mixtape 2 (2017) (electronic) (7/10)
vittuma
Chciałem zrobić wyliczankę wokalistek i zespołów z paniami za mikrofonem, ale przecież Vittuma to Vittuma. A ciągi skojarzeń, nawet jeśli nasuwają się same, są tylko ciągami skojarzeń. Podobała mi się pierwsza część, o której gdzieś kiedyś coś, podoba mi się również druga. I już nie musiałem sięgać po nią z powodu okładki.;)

POBIERZ (Bandcamp)

Leave a Reply

